ARoS

Et fleksibelt CMS gør kreativitet muligt hos kunstmuseet ARoS

ARoS Aarhus Kunstmuseum er kendt for sine to permanente kunstværker – den fem meter høje ’Boy’ og den farverige ’Your Rainbow Panorama’, som svæver over ARoS’ tag.

ARoS gik i december 2011 i luften med nyt website og tilhørende webshop. Shoppen er udviklet i uCommerce, der er integreret i CMS’et Umbraco, som ARoS website også er udviklet i.
Umbraco er et fleksibelt og brugervenligt CMS, som har gjort det muligt for museet at oprette og designe sider, der matcher den enkelte udstilling.

Søgefilter gør det nemt at finde relevante arrangementer

ARoS gør det nemt for websitets besøgende at finde et specifikt arrangement eller en bestemt udstilling via en avanceret filter funktion. I kalenderen kan der således filtreres på alder på besøgende, dato, engangsarrangement og udstilling. 

Website på engelsk

ARoS lever af turisme og har derfor brug for et engelsk site, der fungerer på lige fod med det danske. Alle statiske tekster er nemt oversat til andre sprog ved benyttelse af den smarte sprogversionering, der er indbygget i Umbraco CMS’et. Webshoppen bliver i løbet af foråret 2012 også implementeret på engelsk.

Ny video-portal bliver næste skridt

Netop nu er en ny video-portal på tegnebrættet. Her skal små filmsekvenser uploades via Vimeo, der gør det muligt, at filmene kun kan ses på aros.dk. Dette vil medvirke til at gøre den i forvejen levende og visuelle hjemmeside endnu mere inspirerende.

Har du lyst til at høre mere om vores løsning for ARoS?

Kontakt mig gerne for at høre mere