Udvidede tekstannoncer i Adwords - nu for alle

Efter Googles Performance Summit i maj skrev vi om en række nye tiltag i Google Adwords. Dengang var de nye features kun tilgængelig i en betaversion, men efter en længere testperiode er det nye annonceformat fra i går (tirsdag) endelig blevet rullet ud til alle annoncører.

Googles egne tests viser en 20% højere CTR med det nye annonceformat, så derfor kan det kun gå for langsomt med at oprette annoncer i det nye format og - forhåbentlig - være hurtigere ude end dine konkurrenter. 

Når du opretter annoncer i det nye format, anbefales det, at du:

  • Primært har fokus på overskriften - det er det vigtigste, når det kommer til performance
  • Laver flere nye tekstannoncer i hver annoncegruppe og tester performance før de "gamle" tekstannoncer stoppes
  • Bruger, hvad der har virket fra de "gamle" tekstannoncer. Dette inkluderer bl.a. KeyWord insertion

 

 

Nyt format

 

Sådan ser det nye format ud, når du skal oprette en annonce

Det nye annonceformat er en af de største ændringer i Google Adwords' tekstannoncer i mange år og er udviklet for at imødekomme brugernes mobile adfærd.

De vigtigste nyheder er:

  • Du får 50% mere tekst at gøre godt med. Dvs. at annoncerne "fylder mere" i søgeresultatet
  • Visuelt bliver annoncerne bredere
  • Der bliver to overskriftsfelter på i alt 60 tegn
  • Der bliver kun én tekstlinje på 80 tegn (før var der to linjer á 35 tegn)

Det nye format med længere overskrift og mere annoncetekst

Fra d. 26. oktober vil det ikke længere være muligt at oprette og redigere tekstannoncer i det gamle format.