Få vist sociale links i Google

- Og få maksimal synlighed i SERP

Det har længe været et velkendt fænomen, at social aktivitet er en vigtig faktor for SEO. Spreder du dit indhold på sociale medier, og er du god til at skabe engagement med mange kommentarer og social sharing, betragter søgemaskinerne det som højaktuelt indhold. Og det giver bedre rankings. 

Nu introducerer Google en helt ny funktion til at vise sociale profiler direkte fra søgeresultatet. Det skaber ikke bare blikfang, men gør også opmærksom på din sociale tilstedeværelse og skaber trafik hertil.  

Sådan kommer du i gang

For at få vist de sociale profiler i Google SERP, skal dataene mærkes op i schema.org. Her skal du bruge lidt kodefærdigheder eller få hjælp af en udvikler.

I scriptet specificeres:

  • Type: Tilhører den sociale profil en person eller virksomhed?
  • Name: Navn på din virksomhed
  • URL: Dit websites URL
  • SameAs: Link til den sociale profil

Dit markup-script kommer til at se sådan her ud:

Markup i schema.org til sociale profiler

 

Test dit website for strukturerede data

Publicer scriptet på websitet. Så snart sitet er crawlet igennem, bliver de sociale profiler vist i søgeresultatet, når de er relevante for en søgning.

Du kan ved hjælp af Googles eget værktøj teste og validere de strukturerede data på dit website og kontrollere, om indlejringen af scriptet er udført korrekt.

Få adgang til Googles gratis testing tool.

Typer af profiler

Du kan få vist flere profiler i søgeresultatet - Lige nu understøttes visningen af følgende profiler: 

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Instagram
  • Myspace

Lyst til at høre mere?

Har du brug for hjælp til at komme i gang med at bruge dine sociale profiler i søgeresultatet? Så kontakt Novicell på info@novicell.dk eller tlf.nr. 86190550.