Har I styr på jeres leads?

Lead tools til BtB virksomheden

Opdager I, når nye spændende leads besøger jeres website? Og får I fulgt op på hos de virksomheder, I allerede kender? Her anbefaler vi 2 lead tools, der kan sætte skub i processen.

De fleste virksomheder vil gerne følge deres leads tæt og bruge den viden til marketingaktiviteter. Det findes der gode all-in-one marketingløsninger til, som fx Hubspot. Men er I ikke helt klar til at investere i marketing software i den skala, kan I med fordel teste fx Leadfeeder og LeadScoreApp, 2 let tilgængelige værktøjer/CRM systemer, der kan give værdifuld viden om både gamle og nye leads.

Vigtigst er det dog, at I rent faktisk også får brugt de mange nye data. Lad jeres overordnede KPIer være styrende for kvalificeringen, så I ikke drukner i data - og sørg for opbakning fra resten af organisationen i forhold til at følge op.

Hold øje med nye virksomheder med Leadfeeder

Hvis du har ledt efter leads i Google Analytics via sortering på IP adresser og tjenesteudbyder ved du, at dataen er interessant, men at det er besværligt at holde overblikket og at filtrere de gængse netværksudbydere fra.

Leadfeeder gør arbejdet for dig og serverer leads fra din webløsning på en mere appetitlig måde. Det kræver, at du kobler din Analyticskonto hertil, og så trækkes brugbar Analytics-data som søgeterm, besøgte sider og varighed også med over i Leadfeeder.

leadfeeder

Fordele ved Leadfeeder:

  • Leads er kvalitetsscoret efter antal sider besøgt
  • Leads kan opdeles efter bestemte landing pages eller geografi
  • Leads er beriget med virksomhedsdata og medarbejderdata fra LinkedIn
  • Leads kan assignes direkte til den enkelte salgsansvarlige

Har du integreret Leadfeeder med virksomhedens MailChimp konto, bliver det endnu mere interessant. Så kan du nemlig følge den enkelte persons vej rundt på sitet.

Læs mere om om Leadfeeder på Google Analytics bloggen.

Sæt værdi på leadaktiviteten med LeadScoreApp

Vil du automatisere din leadopfølgning endnu mere, kan du bruge værktøjet LeadScoreapp. LeadScoreApp kræver, at du lægger et script på dit website og tilføjer tracking til dine links i dine e-mail marketingudsendelser i fx Mailchimp. Så bliver e-mailadressen/personen koblet til aktiviteten på websitet én gang for alle.

Leadscoreapp giver derefter point til dine forskellige leads. På den måde ved du, hvornår leadet er ’hottest’, hvilket produkt/service de er interesseret i, og hvornår en opfølgning er på sin plads. Du vælger selv, hvilke websider eller større indholdsområder på dit site, der skal vægte tungest.

LeadScoreApp

Fordele ved LeadScoreApp:

  • Leads er kvalificeret og detaljeret segmenteret via pointsystem
  • Du skræddersyer selv scoring efter dine KPIer
  • Systemet beriger formular-konverteringer med onsite adfærdsdata
  • Automatisk 'hotleads'-notifikationer på dine leads
  • Du kan følge op via automatiske e-mail kampagner, når en bruger har udvist en given handling

I modsætning til Leadfeeder får du ikke den nye, ukendte trafik med. Du følger kun de leads, du kender – til gengæld kan du i højere grad automatisere kommunikation og opfølgning til salgsafdeling og direkte til leadet.

Sammenhængen til jeres andre systemer

Leadfeeder og LeadScoreApp kan integreres med forskellige email-marketingsystemer og andre CRM systemer. Og det er naturligvis, når I samler alle data om jeres leads, at det får størst værdi.

Kontakt os og hør mere om, hvordan I får systemerne til at ’snakke sammen’.