Novicells e-mail marketingeksperter

Novicell har nogle af landet førende MailChimp eksperterter.

Vi er specialister i at udforme strategier for e-mail marketing med et skarpt fokus på kundernes Return of Investment (ROI) og har bl.a. rådgivet firmaer som Webapoteket, TDC, BRF kredit, LEGO Ware og Designers & Friends.

Den vigtigste pointe til dig, som arbejder med e-mail marketing, er, at selvom vi i dag kan forankre stort set alt i data, så må vi forholde os kritiske overfor hvilke udfald i dataene, vi baserer vores beslutninger på. Inden for e-mail marketing er der en tendens til at foretager beslutninger på baggrund af de positive udfald i ens data, f.eks. en høj åbningsrate eller klikrate. Men faktisk er det ikke altid en fordelagtig strategi.

Se videoen og hør, hvad du i stedet bør gøre.

Det er det vigtigt, at du ikke kun fokuserer på åbningsrate og klikrate, når du arbejder med e-mail marketing. På de fleste nyhedsbrevslister vil op til 60 % af modtagerne være inaktive modtagere. Det vil sige, at de kun meget sjældent rent faktisk åbner brevet og klikker sig ind på det.

Hvis du blot henvender dig til de 40 %, som åbner og læser dit brev, men ikke har en strategi for, hvordan du aktivere de 60 %, der udgør de inaktive modtagere, ja så risikerer du, at en stor del af dine nyhedsbrevsmodtagere kannibaliserer på værdien af dine unikke modtagere. 

Segmentér efter aktive og inaktive modtagere

Derfor er det nødvendigt at have en todelt kommunikationsstrategi, så du både 'rammer' de aktive og inaktive modtagere. Helt konkret bør du dele dit nyhedsbrev op i to versioner, så du har en version, der henvender sig til hvert segment med et differentieret budskab.

Spørg dig selv: Hvad er målet for mailen til de aktive læsere? Og hvad er målet for nyhedsbrevet til de inaktive læsere? Skal de påmindes om deres fordele ved at være signet op til nyhedsbrevet? Skal de klikke sig ind på et særligt website? Eller skal de købe et bestemt produkt? 

Tænk på din ROI - brug ressourcerne rigtigt

For mange inaktive modtagere skader din liste. Det giver derfor god mening at lave en mål for dem, som ikke står til at redde, om at få dem til at framelde sig. Hvorfor? Fordi ressourcerne så kan allokeres til at konvertere flere aktive nyhedsbrevslæsere, som i sidste ende kan blive til loyale kunder. 

Husk på: What's in it for me?

Husk altid grundsætningen inden for dialogmarkedsføring, nemlig at kommunikere "what's in it for me?" Både når du indhenter permissions, sender nyhedsbreve ud og arbejder med indholdet. Én ting er at have et mål for dit nyhedsbrev og de forskellige versioner, men noget helt andet er at kommunikere værdien af mailen i både emnelinje og Call-to-Actions, der skal trigge læserne til at læse mailen eller klikke på links.

Hvad enten det gælder de aktive eller inaktive modtagere, så skal læseren altid kunne se fordelen ved at åbne og læse dit nyhedsbrev.