Digital marketing: Analyse af dansk ecommerce 2018

Hvordan performer dansk ecommerce i 2018?

Novicells online marketing eksperter har kigget de største, danske ecommerce-løsninger grundigt efter i sømmene. For hvor godt performer de førende ehandlere egentlig her, når det kommer til de 4 'tunge' marketing discipliner: SEO, email marketing, annoncering og konverteringsoptimering?

Som marketing- eller ecommerceansvarlig kan du bruge analysen til at benchmarke din egen organisations marketingindsats - eller lade dig inspirere af de de gode (og dårlige!) eksempler fra de største spillere i dansk ecommerce.

Sådan performer dansk ecommerce i 2018

 

5 hurtige fra analysen - hvor ligger du?

  • Gennemsnitlig performance score er 65 på mobil og 70 på desktop (Googles’ pagespeed insights, forsider)
  • 42% tilbyder fri fragt på forsiden
  • 87% har Facebook-pixel installeret, men næste ingen har tilsvarende fra LinkedIn (trods mange har BtB salg)
  • 24% sendte ikke nyhedsbrev ud i perioden
  • 18% af webshops har ikke synligt søgefelt på forsiden

Datagrundlag for analysen

  • 54 virksomheder analyseret
  • Anaysen løb over 3 måneder
  • 90 variable undersøgt i perioden

Mere om DIT særlige fagområde

Har du særlig interesse for ét af fagområderne? Så dyk ned i de specifikke analyser med det samme: