Go to content

DESIGNA samler hele den digitale forretning hos Novicell

Køkkenproducenten DESIGNA skærper indsatsen på det digitale marked og samler alle digitale indsatser hos Novicell

Published januar 11, 2021

DESIGNA har efter et større strategisk indløb valgt at samle al sin digitale udvikling og kommunikation ét sted.

Derfor bliver det fremover det digitale konsulenthus, Novicell, der kommer til at stå for al it-udvikling, digital kommunikation og markedsføring – og samarbejdet lover allerede godt.

Dét fortæller Erik Høj, adm. direktør i DESIGNA.

- Vi er på en længere rejse, hvor vi er ved at optimere vores brand-position og arbejder målrettet med, hvordan vi fremstår i forbrugernes verden. I den forbindelse har vi fokuseret vores markedsføringsindsats og samler alle vores digitale aktiviteter hos Novicell, siger Erik Høj.

Ifølge direktøren giver det større fleksibilitet for DESIGNA og sikrer, at virksomheden kan bruge sine digitale ressourcer bedre.

- Lige nu har vi behov for at allokere en del ressourcer til at udvikle vores website, men i næste måned har vi sandsynligvis brug for noget andet. Når vi har samlet det hele i ét hus, har vi bedre mulighed for at skrue op og ned for forskellige indsatser, uden forskellige konsulenthuse skal konkurrere med hinanden. Dét gør, at vi kan bruge vores penge langt mere effektivt, siger han.


Stor tillid til Novicell

Med det setup, det er aftalt mellem Novicell og DESIGNA, får Novicell et stort ansvar for DESIGNAs samlede digitale budget, fortæller Mogens Elhauge, kreativ direktør hos Novicell.

- DESIGNA viser Novicell en kæmpe grad af tillid her, og det er enormt motiverende for teamet at være en del af. Vi har naturligvis opsat en lang række forretningskritiske KPI’er, som vi skal nå, og som vi hele tiden overvåger gennem PowerBI rapporter. Men det er i høj grad vores opgave at sikre, at budgettet anvendes på en måde, så KPI’erne indfries optimalt, siger han.

Et af målepunkterne er blandt andet at sikre, at der bliver booket møder med DESIGNAs køkkenrådgivere.

- Vi ved, at danskerne har møder med 2,17 køkkenvirksomheder, inden de bestiller et nyt køkken. Derfor bliver det vores opgave at få DESIGNA ind på lystavlen hos forbrugerne, så DESIGNA bliver en af de to virksomheder, som valget står imellem. Der er ingen tvivl om, at DESIGNA står stærkt, når forbrugerne først kommer ind i butikken og ser DESIGNA-køkkenernes kvalitet, siger Mogens Elhauge.


Internationalt setup

Som en del af setuppet, skal Novicell også bistå DESIGNAs 25 danske og 20 norske partnerdrevne butikker med lokale og regionale indsatser, og det har også spillet ind i valget af Novicell som digital partner.

- Vi har naturligvis indhentet en række referencer på Novicell og har en ganske god fornemmelse af, hvad huset kan, og hvad de står for. Derudover har det været et ekstra plus, at Novicell også er repræsenteret i Norge, og at den norske del af forretningen kan være en del af det samme setup, siger Erik Høj, der allerede nu ser effekterne af samarbejdet.

- Den korte tid, vi har samarbejdet, har vi allerede reduceret vores cost per click og øget vores reach markant, så jeg er ikke i tvivl om, at vi sammen får succes, siger han.

Om DESIGNA

DESIGNA er Danmarks største privatejede køkkenproducent med over 50 forhandlere i Danmark og Norge - 100% danskejet med Per Christensen som hovedaktionær.
DESIGNA har hovedsæde i Kjellerup, hvor det hele startede, og her ligger blandt andet produktudvikling, produktion, lager, distribution og showroom.

Læs også artiklerne:

Dansk Markedsføring: DESIGNA har samlet al digital udvikling, kommunikation og markedsføring hos ét digitalt bureau

Bureaubiz: DESIGNA samler digital forretning hos Novicell

 

Er du interesseret i at høre mere om samarbejdet mellem DESIGNA og Novicell? Eller er du interesseret i at høre hvilke fordele, din virksomhed kan opnå ved at samle alle digitale indsatser ét sted? Så kontakt Novicells creative director Mogens Elhauge.

Vil du vide mere? Kontakt mig lige her: