Årsregnskab 2017: Novicell øger væksten

[Pressemeddelelse] Novicell kommer ud af 2017 med et overskud på 14,5 mio. kr. før skat. Det er en fremgang på 14 procent i forhold til året før.

E-handel, online markedsføring og andre digitale forretningsløsninger spiller en stadigt større rolle, når danske virksomheder skal forbedre deres vækstpotentiale og øge deres konkurrenceevne. 

Det har skabt gunstige markedsbetingelser Novicell, der nu er et af landets største konsulenthuse inden for digital forretningsudvikling. 

Novicell beskæftiger 210 medarbejdere i Danmark, Spanien, Storbritannien og Norge og har formået at øge væksten hvert eneste år siden 2007, hvor den tidligere TDC-direktør Per Kirchner opkøbte virksomheden. Og virksomhedens 10. årsregnskab med Per Kirchner ved roret bryder ikke denne positive stime. 

Således kommer Novicell ud af 2017 med et overskud før skat på 14,5 mio. kr. mod 12,7 mio. kr. året før. Det er en stigning på 14 procent. 

- Digital transformation har stået højt på danske og europæiske virksomheders strategiske agenda de senere år, og nu ser vi for alvor, at der bliver sat handling bag ordene, siger Per Kirchner.

- Det hænger blandt andet sammen med, at konkurrencen på de digitale markeder er blevet skærpet. Det er ikke kun taxi- og hotelbranchen, der pludselig bliver udfordret fra helt nye aktører fra ind- og udland – det sker overalt. Virksomhederne er nødt til at forholde sig til den nye digitale virkelighed på forretningsstrategisk niveau, og det har skabt gunstige markedsbetingelser for os og gjort det muligt for os at rykke endnu tættere på beslutningstagerne. Vi kommer tidligere ind i processen på forretningsstrategisk niveau, og vi får oftere lov at færdiggøre arbejdet som implementeringspartner. Det er blandt andet det, der kan aflæses positivt i vores regnskab, fortsætter han.  

E-handel med internationalt fokus

Mens mange virksomheder har mærket den stigende konkurrence på hjemmemarkederne som følge af den mere globale e-handel, har mange danske virksomheder også formået at åbne nye markeder op via de digitale muligheder, fortæller Per Kirchner. 

- De ecommerceløsninger, som vi bygger i dag, er væsentligt mere komplekse end dem, som vi byggede for få år siden. Løsningerne er blevet mere forretningskritiske, og virksomhederne har fået et mere globalt fokus, når de lancerer nye e-handelløsninger og online markedsføringsstrategier. Der er ingen tvivl om, at de virksomheder, der formår at se ud over landets grænser, er markant bedre rustet til fremtiden, siger Per Kirchner.

Novicell udvider på nye markeder

Og det er blandt andet det, at Novicell selv har gjort.

I 2017 har det digitale konsulenthus etableret en afdeling i den spanske hovedstad Madrid samt etableret en afdeling i Oslo, der åbnede her i foråret.

- Vi har skabt en forretningsmetode, der er relativ simpel at kopiere og bringe ud på nye markeder. Efter åbninger af afdelinger i både Barcelona og London har vi set, at vores forretningsmodel også virker internationalt. Så når muligheden for at åbne på nye attraktive markeder opstår, så er vores betænkningstid ikke særlig stor, siger Per Kirchner.

Vil du vide mere?

Mere om årsberetningen her