3F Superligaen opruster digitalt – fans og sponsorer skal have en endnu bedre digital oplevelse

Pressemeddelelse fra Novicell, den 24. november 2020

På grønsværen er de modstandere. Men nu skal en række 3F Superligaklubber til at arbejde sammen uden for banen for at sikre en bedre digital oplevelse for deres fans og sponsorer. Sådan lyder det fra Divisionsforeningen, der sammen med flere 3F Superligaklubber har igangsat et større digitalt projekt, der skal samle klubberne på en fælles digital platform.

- Klubberne er naturligvis meget forskellige, men har grundlæggende de samme udfordringer i forhold til at drive kommunikationen med deres stakeholders, siger Esben Halding, Head of Business Development hos Divisionsforeningen, og fortsætter:

- Derfor er en række af klubberne i 3F Superligaen blevet enige om at gå sammen om udviklingen af en ny fælles CMS-platform, som blandt andet skal gøre det lettere for klubberne at sikre en hurtigere og mere relevant kommunikation med blandt andre fans og sponsorer. Målet er at sikre en bedre helhedsoplevelse for alle, der elsker fodbold, siger han.

Lettere billetkøb

Den nye CMS-platform, der bliver udviklet i samarbejde med det digitale konsulenthus Novicell, skal fremover udgøre motoren i klubbernes kommunikation med fans, sponsorer og andre interessenter. 

Blandt andet skal platformen gøre det lettere for fans at købe billetter til kampe i hele landet. 

- Med denne CMS-platform får vi blandt andet mulighed for at give fodboldfans ét login, som de kan bruge på tværs af 3F Superligaklubbernes digitale platforme. Det vil blandt andet gøre det lettere at købe billetter til udekampe, ligesom man får lettere ved at følge med i relevante opdateringer og nyheder fra ens hold, siger han.

Digitalt rygstød

Novicell og klubberne er netop nu i gang med at specificere og designe platformens konkrete indhold. 

- Det er en meget ambitiøs platform, som for alvor vil skabe et mærkbart digitalt rygstød for de 3F Superligaklubber, der er med i projektet. Platformen vil gøre det muligt for klubberne at få en endnu tættere dialog med alle os, der elsker fodbold, siger Anders Thorup Nilsson, Client Director hos Novicell.

Divisionsforeningen forventer, at den nye platform er i drift inden sommeren 2021. 

Læs også artiklen i Dansk Markedsføring: Ny platform: Nu skal 3F Superligaen markedsføres bedre